zondag, september 09, 2007

Maison "de Viron", part 3

Wat een geweldig huis is dit toch. Reeds voor de derde keer verschaften we ons toegang, om het verleden dat er al 30 jaar (of meer) stilstaat vast te leggen. Deze keer vond ik zelfs foto's van "de Viron"-afstammelingen, fantastisch toch?

Het huis aan de achterkant
IMG_1017_6_5_3

De kelder vol flessen, leeg jammer genoeg ;-)
IMG_0749_1

Ghislaine de Viron
IMG_0801_1

Eén van de woonkamers
IMG_0937_6_5_4_1

De achterkamer
IMG_0892_1

De voorkamer
IMG_0964_63_62_59_1

Voorhistorische schaatsen
IMG_0917_1

Gedeelte van de waterput
IMG_1003_2

Bewonder de volledige set hier of droom weg in de slideshow hier!

Dit is echt één van mijn beste fotoreeksen ooit. Ik denk dat ik erin geslaagd ben perfect de sfeer weer te geven die in en rond het huis heerst. Elk object, elke ruimte die mijn verwondering wekte heb ik met veel gevoel, respect en omzichtigheid voor mijn lens geplaatst, en in de afwerking heb ik gepoogd het geheimzinnige, het duistere, het onbekende, het melancholische, het verouderde, ... aspect ervan extra in de verf te zetten. Mijn weergave is dan ook niet altijd 100% realistisch, want belangrijk is tevens hoe ik het ervaren heb, en zo wil ik het ook overbrengen (zoals overigens in de meeste van mijn urbex-foto's). Dit is geen fotoreportage van journalistieke waarde, maar vooral van emotionele waarde.
Foto's die een gevoel uitstralen zijn vaak zoveel mooier.

Nota: via-via ben ik te weten gekomen dat de barones het huis verlaten heeft omdat het te groot werd voor haar alleen. Ze woont evenwel vlakbij! Spannend, want dit huis bezoeken neigt nu eerder naar infiltration, want écht verlaten is het niet, als ze nog regelmatig een kijkje komt nemen...


Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heel mooi! Alsof je een reis in de tijd maakt.
Ik zou er zelfs willen gaan wonen ... (mits een beetje properder hier en daar)

12 oktober, 2007 07:58  
Anonymous Anoniem said...

als ik kijk naar de schaatsen zijn ze weer aangeraakt en in een andere positie gelegd ten opzichte van de foto's van al die andere mensen die er geweest zijn. Volgens mij is dat niet echt naar de regels van dat urbexen???

Geen wonder dat het steeds moeilijker wordt gemaakt om locaties te betreden en misschien wel terecht. wel jammer voor al die anderen en ook voor je zelf...

15 oktober, 2008 12:00  

Een reactie posten

<< Home