zondag, juli 22, 2007

Maison "de Viron"

Dankzij het internet en wat speurwerk vonden we een fantastische locatie om te 'urbexen': een landhuis, volgens bronnen verlaten sinds 1981. En al zijn er sporen van latere jaren - tot in de jaren 90, en de elektriciteitskast heeft zelfs een sticker van 2002 - toch doen het interieur en de spullen die je erin terugvindt (van leesboekjes van eind 19de eeuw over administratie van 1946 en modebladen van 1958 tot kranten van 1986 enzomeer - allemaal in het Frans), heel wat ouder aan - kijk maar naar de bedden.
Het landhuis (vol met kamers, bijna een hotel), op een groot domein met oprijlaan, was eigendom van een adellijke familie. Eigenlijk doet het heel vreemd aan; het lijkt een beetje overhaast verlaten en staat niet te koop. Heel opwindend en tegelijk rustgevend om erin rond te dwalen... het lijkt wel of de villa een geheim verbergt dat het niet wil prijsgeven...

IMG_6526_5_4_2

IMG_6517_6_5_1

IMG_6493_2_1_1_1

IMG_6700_699_698_2_1

IMG_6715_4_3_1

IMG_6640_39_38_1_1

IMG_6734_0_1

Klik hier voor een overzicht van alle foto's
Klik hier om automatisch alle foto's te bekijken

Omwille van dit mooie unicum (hoewel al door meerdere fotografen bezocht) willen we de exacte locatie niet vrijgeven op internet, vooral om onrespectvol vandalisme te vermijden.
Bovendien is er steeds meer politiecontrole. Je zou niet de eerste zijn die
wordt gevat !!!

*** Please don't ask for the address. Too many people have already been there, the house has lost its magic. Besides, police control has increased. You wouldn't be the first one who gets caught!!! ***

Labels: ,

18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi,

Wij zouden ook graag deze locatie bezoeken vanuit Nederland. Zou je mij misschien een mailtje willen sturen? Motomuzzi@hotmail.com

Bedankt!

27 november, 2007 08:45  
Anonymous Anoniem said...

Hoi,

Ik ben student aan de filmacademie te amsterdam en zou ontzettend graag deze locatie wilen bezichtigen ter inspiratie voor mijn afstudeerfilm. Ik hop dat je mij een mailtje zou willen sturen?

Te gekke foto's overigens!

Groeten,

Lotte Hoeksema
lottehoeksema@gmail.com

05 februari, 2008 12:25  
Anonymous Anoniem said...

Hallo,

Ik denk dat je wel vaker deze vraag krijgt; is het misschien mogelijk dat je de lokatie van dit bijzondere monument kunt door mailen??

mgrashoff@live.nl

Bij voorbaat dank!

Mvg Martijn

24 februari, 2008 18:36  
Anonymous Anoniem said...

Hoi,

Ik volg de deeltijdopleiding aan de fotoacademie. Ik zou heel erg graag het adres willen weten van dit huis. (maison de viron). Is het misschien mogelijk om het adres te geven via de mail.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Kim
kimmartijn@casema.nl

26 februari, 2008 17:10  
Anonymous Anoniem said...

Geef aub de lokatie van deze lokatie niet prijs!! Wanneer meer mensen ervanaf weten is het binnen no time getrashed..!! :(

04 maart, 2008 11:33  
Anonymous Anoniem said...

Hai, prachtige locatie! Zou je mij een mailtje willen sturen met de locatie? En wat die andere persoon zegt over trashen is categoriek onwaar... urban explorers leave nothing but footprints!

Mailen kan naar undergroundy@yahoo.com

Alvast bedankt!

12 juni, 2008 17:50  
Anonymous Anoniem said...

Jammer dat je de locatie niet wil prijs geven. Het heeft iets meer tijd in beslag genomen maar ik eindelijk ben erachter :-)

15 juni, 2008 22:09  
Anonymous Anoniem said...

hey,

echt sjieke foto's!! kzou graag weten waar dat ergens is in kortrijk (adres. kzou da huis graag eens gaan bezichtigen.
hier alvast mn emailadres. ik hoop een mailtje te ontvangen.
jessica.deweerdt@gmail.com

groetjes xx

16 juli, 2008 13:25  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

11 december, 2008 13:54  
Anonymous Anoniem said...

yezzzzzzzzzzzzzzzz

11 december, 2008 15:38  
Blogger X-it said...

AUB HIER GEEN ADRESGEGEVENS PLAATSEN!!! DEZE WORDEN SOWIESO METEEN VERWIJDERD.
NIET IEDEREEN HEEFT GOEIE BEDOELINGEN. ER IS TEVENS VERSTERKTE CONTROLE, ZOWEL VAN BEWONERS ALS POLITIE.

30 december, 2008 15:53  
Anonymous Anoniem said...

wat een prachtige locatie !
spijtig het adres niet wordt vrijgegeven, hoewel het langs de andere kant wel verstaanbaar is.

03 april, 2009 21:09  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

22 mei, 2009 08:48  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

22 mei, 2009 09:01  
Anonymous Anoniem said...

Hallo,

Ik ben een studente fotografie.
Graag zou ik hier foto's willen maken. Maar helaas ook na heel veel zoekwerk vind ik de exacte locatie niet.
Zou het mogelijk zijn om de locatie te krijgen?
Mijn e-mail is
my.hero.died@hot
Alvast heel erg bedankt.
Als u vragen voor mij heeft, u mag ze gerust stellen.
Ik kan begrijpen dat u niet zomaar de locatie prijs geeft.

Val.

29 juli, 2009 10:33  
Anonymous Anoniem said...

joow,

nice foto's, echt!
zou hier ook graag eens gaan, maar na (een tijdje...) zoeken vind ik het adres niet. zou je het kunnen doorsturen aub? mijn email is emile_vincke@hotmail.com
ik zou er echt erg content mee zijn.

gr, Emile

12 december, 2009 10:30  
Anonymous JelleB said...

hetzelfde als wat zovele hier vragen..
ben student fotografie met een redelijke intresse in de urbex :)

coolbone@gmail.com

21 maart, 2010 14:13  
Anonymous TT said...

Mits wat zoekwerk valt deze locatie nogal snel te vinden.
Het is een deel van Urbex dat men ZELF op zoek gaat naar speciale locaties.
Het zou zonde zijn dat het adres van dergelijke locatie zomaar wordt vrijgegeven.
Wie zoekt die vindt, en geloof mij vrij: deze is niet zo moeilijk om te vinden.

22 mei, 2011 16:41  

Een reactie posten

<< Home