zaterdag, januari 06, 2007

Vandaag is Blauw

Ik ging eens wat stof afnemen vandaag. Toen ik op bed kroop om dat te doen, vond ik, eigenlijk, mocht er ook wel eens vers beddengoed liggen. Mmmh, dacht ik, toen ik mijn bed had verschoven om gemakkelijker voorgaande klusjes uit te voeren, de vloer kan misschien ook wel eens een natte dweil verdragen. En terwijl ik de emmer aan het vullen was, bedacht ik dat het al een poosje was geleden dat mijn lavabo nog blonk.
Nog vóór de dweil was uitgeslagen, merkte ik dat mijn kleerhanger en bureaustoel wel heel erg verraderlijk vol hingen met kledij, klaar om zich elk moment te onderwerpen aan de zwaartekracht.
En azo werd, zoals zo vaak, een simpel stof-afneem-gedacht een ware poetswoede die de rest van de dag in beslag nam.
Laat je niet misleiden: dit is slechts een trimesteriële opstoot die zich enkel voordoet wanneer ik de verwaarlozing te lang heb laten toeslaan (=wanneer ik in het stof kan schrijven en mijn kleren een onoverzichtelijke puinhoop vormen die elk moment kan bezwijken).
Enfin, achteraf zie je tenminste resultaat!!!
En wat is het zalig om je 's avonds neer te vleien in je pas gewassen pyjamaatje tussen de verse lakens in een frisse en schone kamer...
Ik heb maar meteen nog wat late kerstverlichting opgehangen, die mijn kamer in een bevreemdende blauwe gloed doet baden...



1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hum,
een verdacht sfeertje, daar op jouw kamer :-)

09 januari, 2007 08:31  

Een reactie posten

<< Home