zaterdag, oktober 14, 2006

Mijn toerke

Af en toe, als ik eens zin heb om gewoon buiten te zijn, ga ik 'mijn toerke' fietsen. Ongeveer 10 km langs het park en 'den buiten': het gebr. van Raemdonckpark (beter bekend als de 3 hofsteden), daar het nieuwe fietspad op, tussen de bomen tot aan Kapel ter Bede, daar rechts tussen de velden richting Zwevegem, op het rond punt de baan oversteken tot over een beekje, op een smal paadje langs de velden richting Morinnestraat, de villa's bewonderen, opnieuw tussen de velden richting een boerenhof (ideale fotolocatie), verder tussen velden naar de Lange Munte, en vandaar recht naar beneden, naar huis. Of omgekeerd. Maar ideaal om de gedachten te verzetten, weg te dromen bij de koeien of het weidse landschap, en hier en daar fotootjes te nemen.
Ook op deze weg heb ik de loop der jaren (sinds eind 2002) veranderingen gezien: vervallen huisjes waar nog mensen in woonden, hebben intussen plaatsgemaakt voor een nieuwbouw; de oude spoorweg is nu een nieuwe fietsweg; waar je in de Morinnestraat zicht had op een molen in de verte, heb je nu zicht op nieuwbouw; en binnenkort moet ook de nostalgische, fotogenieke pannenbakkerij aan Kapel ter Bede onder de sloophamer om plaats de maken voor nieuwe gebouwen...
Gelukkig resten mij nog de weidse velden, de geitjes, schapen, paarden, zwanen, ganzen, eenden, kippen, haan en niet te vergeten de ezel van het boerenhof met kapelletje waar ze steeds weer mooie seizoensstillevens weten te creëren...
































Meer van dat fraais heb ik opnieuw in een fotofilmpje gegoten: bekijk het hier.

Een stukje van dit 'toerke' staat ook hier beschreven. Blijkbaar gaat toch niet de hele pannenbakfabriek tegen de grond (hier meer info), daarentegen zullen enkele velden wel moeten wijken voor een bedrijvenzone...

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zeer mooie stemmige foto's. Er zijn toch ook nog skone plekjes in en rond Kortrijk , hé.

15 oktober, 2006 23:34  
Anonymous Anoniem said...

hééél mooie herfstfotookes !!!

16 oktober, 2006 21:13  

Een reactie posten

<< Home