woensdag, mei 31, 2006

Frustratie

Alsof het koude gure natte herfstweer en een 'valling' op het einde van mei nog niet erg genoeg zijn, moest het vandaag ook nog eens een ware ongeluksdag wezen.
Het begon al vanmorgen, toen ik - reeds te laat op het werk - mijn pc niet opgestart kreeg. Geen kik gaf hij. In allerijl (opnieuw!) naar de spoedafdeling, diagnose: kapotte voeding. Transplantatie (gelukkig?) binnen twee dagen.
Pc van afwezige collega aangeslagen, toen bleek dat ik op geen enkele manier verbinding kon krijgen met een andere pc waarop mijn werkbestanden staan en zonder dewelke ik momenteel niet verder kan werken.
Mijn baas die het probleem zou kunnen oplossen was op de koop toe druk bezig met een ander mysterieus probleem waardoor een hoopke klanten niet meer op onze portalwebsite kan om bestellingen te plaatsen. Gelukkig kon hij - na enig aandringen - mij toch weer op weg helpen.
's Middags steek ik mijn kop buiten om naar huis te fietsen tot eensklaps het poerdroge asfalt spetter voor spetter weer nat wordt - en ik ook. Ik bedenk te laat dat de Elfde Julilaan momenteel een modderpoel is en moet dus een omweg maken.
Een halve minuut thuis en hoppa, daar is de zon weer!
Ik ga naar 't wc, steek het licht aan, dat eventjes flitst en dan de geest geeft. Stikdonker.
Dan, tot de avond, gaat alles goed, maar wanneer ik foto's van deel 1 van het feest van zondag met een uur kies- en denkwerk van commentaren heb voorzien, crasht het programma. Mijn frustratiemetertje helt naar boven, de oranje zone, ik onderneem de commentaarvoorziening voor een tweede keer (dat gaat al wat sneller, maar welke foto's had ik nu ook weer uitgekozen?), waarna het programma... opnieuw crasht. Mijn frustratiemeter helt gevaarlijk naar rechts in de rooie zone... de fout blijkt uiteindelijk in het achteraf toe te voegen muziekbestand te zitten, dit lappen ze me geen derde keer!
Cliché maar derde keer, goeie keer. Foto's Deel 1 te bezichten via een link op mijn andere blog.

En ja lap, nu kan ik op foto.com niet meer rechtsklikken op de foto's om hun webadres te zien, en dat te kopiëren naar mijn blog... fijn hoor... was ik niet eerst in bad geweest dan had mijn frustratiemeter nu tilt geslagen!!! Gelukkig ben ik IT-minded genoeg om een omweggetje te gebruiken...


Onderstaande vond ik wel grappig; het is een foto van het scherm van de pc van mijn collega, helaas was ik verplicht die collega vanavond uit te schakelen... ik pleit schuldig.


2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Gelukkig hebben je zenuwen het niet begeven en kunnen we toch de foto's bewonderen

VD

01 juni, 2006 08:35  
Anonymous Anoniem said...

gelukkig is het frustratiemetertje niet tilt geslagen; ik heb graag mijn vriendin zoals ze is

03 juni, 2006 18:36  

Een reactie posten

<< Home